En printer som printar ut ett papper med logotyp

GBG TALKS

[KUND]

GÖTEBORG & Co

[ÅR]

2019

[kusligt bra inom]

Kampanj

[uppdrag]

Göteborg & Co önskade sig en kampanj för att uppmärksamma stans olika stadsdelar.

[problem]

Vi insåg snabbt att det inte är de geografiska platserna som främst väcker känslor, utan människorna som bor där.

[TEAM]

Dear Friends
Spöket

[Lösning]

Gbg Talks skapar möten mellan människor som aldrig tidigare setts. För att lära känna varandra fick deltagarna ställa frågor med hjälp av förskrivna frågekort. Det gick snabbt från enkla och vardagliga frågor till djupa och känslomässiga. I sämsta fall får de en upplevelse tillsammans med en annan människa - i bästa fall en vän för livet.

[info]

Förutom att filma verkliga möten gjorde vi ett event på Göteborgs centralstation. Där fick människor möjlighet att lära känna främlingar med hjälp av samma frågekort. Det var kö en hel helg.

[info]

Kampanjen vann Swedish Content Awards i kategorin "Offentlig sektor/Samhällsinformation.

[info]

Från "Vad tror du att jag heter?" till "Vad är du mest rädd för i livet?". Frågorna var både djupa och/eller enkla. Ungefär som livet i övrigt.

Design att dö för eller ruskigt fräck kampanj?

Klicka till vänster om du vill ta del av veckans erbjudande eller till höger om du vill göra kampanj.

BU! Animation kommer snart.

FLER PRojekt