En printer som printar ut ett papper med logotyp

CP-BLODIGT ALLVAR

[KUND]

GIL

[ÅR]

2021

[kusligt bra inom]

Kampanj

[uppdrag]

2021 firade Göteborg sitt jubileum med skumpa och livesändningar. Kan alla fira? Inte riktigt. Te.x inte personer med funktionsnedsättning. Därför kallar vi firandet för 400 år av otillgänglighet.

[problem]

För personer med funktionsnedsättning lämnar Göteborg mycket att önska. Att vara den enda i klassen som inte är bjuden på födelsedagskalaset är smärtsamt på fler än ett sätt. Detta ville vi snacka om.

[TEAM]

Art Director: Hampus Corneliusson
Copywriter: Tobias Müller
Foto: Emil Daniel
DOP: Annie Hyrefeldt

[Lösning]

I kampanj efter kampanj har GIL givit av sitt svett och sina tårar. Inför 400-års-jubiléet valde de att ge staden sitt blod. Bokstavligen.

[info]

OOH signerat med äkta blod. Grrr.

[info]

Göteborg firade 400 år 2021. Men GIL tyckte inte det var värt att fira 400 år av dålig tillgänglighet. De sa ifrån och menade blodigt allvar.

[info]

Anders tejpar upp otomma hot på stadsbyggnadskontorets portar.

Design att dö för eller ruskigt fräck kampanj?

Klicka till vänster om du vill ta del av veckans erbjudande eller till höger om du vill göra kampanj.

BU! Animation kommer snart.

FLER PRojekt