Flock+Myller
2023
Branding
Nystartade Flock+Myller skapar mötesplatser som överbryggar gränserna mellan kultur och näringsliv i spännande lokaler. Spöket fick i uppdrag att ta fram en visuell identitet, all inclusive.
Hur skapar man en identitet för en verksamhet som fortfarande formar sig själv? Genom att signalera kreativitet och frihet.
Art Director: Hampus Corneliusson
Animation: Emma Norman
Vi skapade en identitet full av liv och rörelse. Precis som Flock+Myller. En disruptiv verksamhet ska ha ett lekfullt och prestigelöst uttryck tycker vi på Spöket.
Lekfull, energisk och kreativ. En logga som representerar verksamheten och namnet.
På alla trycksaker låter vi logotypen ta plats. På kläder använder vi den stående logotypen för att framhäva Flock+Myllers stökiga symbol.
Klicka till vänster om du vill ta del av veckans erbjudande eller till höger om du vill göra kampanj.
BU! Animation kommer snart.