En printer som printar ut ett papper med logotyp

Banan 695:-

[KUND]

Göteborgsvarvet

[ÅR]

2022

[kusligt bra inom]

Kampanj

[uppdrag]

Vinna tillbaka folket med en lättsam och "göteborsk" kampanj.

[problem]

Minskad motivation och engagemang bland både löpare och organisationen efter två år av pandemi och inställda lopp.

[TEAM]

CREATIVE: TOBIAS MÜLLER
CREATIVE: HAMPUS CORNELIUSSON

[Lösning]

Återuppliva intresset och glädjen kring Göteborgsvarvet. Lyfta fram den egentliga sanningen till varför människor springer en halvmaraton. Igenkänningsfaktorn var nyckeln, t.ex att skryta på kontoret, skräckblandad förtjusning och av tradition.

[info]

Veckorna innan loppet är stegräkningstävlingarna i svenska personalrum snarare regel än undantag, och att skryta efter en genomförd halvmara är faktiskt helt okej.

[info]

Varför springa 21KM?
För hälsan, för att få “runners high”, för att det är så härligt att springa i stan, för att utsikten från Älvsborgsbron är så mäktig eller för att dina nya löparskor är så förbaskat snygga. Anledningarna är många.

[info]

Extrapris på ditt ego. Slå till nu!

Design att dö för eller ruskigt fräck kampanj?

Klicka till vänster om du vill ta del av veckans erbjudande eller till höger om du vill göra kampanj.

BU! Animation kommer snart.

FLER PRojekt