Cityreklam
2022
Branding
Spöket fick i uppdrag att ta fram det nya varumärket med en grafisk profil, logotyp och hemsida.
Konkurrensen inom reklamytor är hård och utmaningen var att utmana corporatemanéret, men inte för mycket. Spöket behövde göra Cityreklams webbplats inspirerande och kreativ. Därtill skapade vi en tonalitet som som skiljde sig från den gängse kommunikationen.
Uppdragsgivare: Agent Smith
Copywriter: Tobias Müller
Art Director: Hampus Corneliusson
Webutveckling: Spöket
Ett fräscht och lagom lekfullt varumärke, hemsida och med tillhörande illustrationsmanér.
Illustrationer räddar upplevelsen från corporate-döden Cityreklam säljer ytor som köps av kreativa kunder och byråer. Vi ville att det skulle kännas inspirerande att gå in på deras sida. I bästa fall lyfter man den kreativa ambitionen ett snäpp, i sämsta fall får man en webbplats som är lite snyggare än konkurrenternas.
Självförklarande.
Roliga namn på ytorna är bättre än tråkiga. När vi kikade på hur konkurrenterna namngav sina reklamytor fattade vi ingenting. Det var som en djungel av konstiga mått och ord. Vi bestämde oss för att namnge ytorna efter känslorna de utstrålar. GOAT är så klart så bra det kan bli och därefter i fallande skala OMG, YOLO, CEO. Sjukt bossiga namn.
Klicka till vänster om du vill ta del av veckans erbjudande eller till höger om du vill göra kampanj.
BU! Animation kommer snart.