GIL
2022
KAMPANJ
GIL skapar opinion i funktionsfrågan. Genom kreativa kampanjer vill man uppmärksamma samhället på en marginaliserad grupp.
Hur får man Bokmässan att prata om tillgänglighet? Vi vill undersöka en domän vi inte befunnit oss i tidigare. GIL tog sikte på landets största litteraturevent.
Art Director: Hampus Corneliusson
Copywriter: Tobias Müller
Junior Art Director: Victor Lind
Junior Copywriter: Viktor Skancke
Illustratör:Charlotte Gonzales
Och alla grymma serietecknare<3
Ska man på Bokmässan gör man bäst i att ha skrivit en bok. Så vi hörde av oss till 10 av landets skarpaste serietecknare och sammanställde en seriebok på tema funktionsnedsättning. Det blev givetvis succé.
Med hjälp av 3D-miljöer skapade vi en känsla som attraherar både funkisar, vanlisar och seriefrälsta varelser.
Serier av funktionsvarierande kvalitet. Vi fick Bokmässan att ordna fungerande ramper till alla scener under mässan 2023.
The place 2 b.
Klicka till vänster om du vill ta del av veckans erbjudande eller till höger om du vill göra kampanj.
BU! Animation kommer snart.